.


22 februari 2011

ROAD TRIP IN FINLAND











Jag har bott på väldigt många olika ställen och länder, men har alltid varit tacksam och
 glad över att ha med mig mina finska (stil) rötter. Finsk design skildrar oftast vardagens
estetik och är jordnära i sitt uttryck. Bloggen RTIF Road trip in Finland som är ett nytt
guldkorn i bloggsfären har fotat ett typiskt Finskt design hem som får mig att längta hem!
  Se reportaget här. Flera design favoriter hittar du i fabriken.


Today I wanted to show you a lovely Finish home, because even I am Finish 
living in Sweden, I never stop loving Finish designstyle. Look in here and enjoy!


18 kommentarer:

  1. Fantastisk bra tips!
    Takk, og ha en bra tirsdag :)
    Klem, L.

    SvaraRadera
  2. Ja, RTIF är en fantastisk blogg!! Me like finskdesign ;) Ha det gott! Kram från Finland <3

    SvaraRadera
  3. Härligt att se, finsk design förtjänar verkligen att lyftas fram!
    En till kram från Finland! :)

    SvaraRadera
  4. 1000 tak for tippet - det ser super lækkert ud. Jeg vil straks kigge mere på siden du linker til.

    SvaraRadera
  5. Superfin blogg! Vad nostalgisk man blir, vi har haft en likdan kastrull när jag var barn...nästa gång du kommer till Helsingfors skall du ta en tur på designmuseet på Högbergsgatan, du kommer att hamna i himmelen;)

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte faktiskt på ditt hem när jag såg det här på RTIF förut... samma känsla och lika vackra!!

    SvaraRadera
  7. I looked in and enjoyed very much!

    Salut!
    *Tasiaa

    SvaraRadera
  8. Håller med om att det har samma känsla som ditt hem.

    Må så gott.//Lissen

    SvaraRadera
  9. Åh, tack för tipset! Det är alltid lika bra och uppskattat att få tips.

    Ha en fin kväll!

    Kram D

    SvaraRadera
  10. Heja finsk design och framförallt heja denna sjukt inspirerande blogg som jag hittat tack vare dig =)

    Kraam Tina

    SvaraRadera
  11. Jasså, man kanske ska börja kika lite på det finska då och inte bara drömma sig bort till Danmark =)

    SvaraRadera
  12. I was just studying this yesterday, it's so beautiful!

    SvaraRadera
  13. Good to hear you haven't forgotten your FiNNish roots!

    Jxxnx

    SvaraRadera
  14. Jättebra blog du tipsar om!
    Många kramar, Ullis i Finland

    PS. Det är lugnt, A. Vi ses & hörs!

    SvaraRadera
  15. Finnish indeed... :)! For a moment I thought the photos were from your house! So you haven't lost your roots! You just planted them into new, fruitful soil! Allways in our hearts...
    Hugs! Kram! Haleja

    SvaraRadera
  16. So pretty! As always my dear.

    Leigha

    SvaraRadera
  17. åå sådanadär marmorerade ballonger ger mig lite nostalgisk känsla. Vart har du köpt dem?

    SvaraRadera